08 augusti 2007

Händelserik dag


Ja idag har varit en intressant dag. Först få hoppa in på gamla arbetsplatsen o hjälpa till, o sen får man sig en överraskning på kvällen.

Var på middag hos Petra, o zigge var hos mina föräldrar. När jag hämtar honom där på kvällen så berättar dom att han minsann har vart på rymmen!!!!!! Helt plötsligt var han bara borta. Dom hade ropat på honom inne o letat men inte
Så pappa häver sig ut på cykeln o åker runt kvarteret, o mamma går ut på tomten o ropar. Tillslut när pappa åkt runt nästan hela kvarteret så hittar han Zigge stå några hus bort på en tomtgräns o sniffa.....vilken lycka. Hel o välbehållen men whaaa, blev lite rädd när dom berättade.

O sen då....senare på kvällen när ja var ute på sista promenaden med Zigge kommer det en tant med två hundar en bit bort runt ett hörn. Hennes hundar blir tokiga när dom ser zigge o börjar skälla, så hon vänder o försvinner bakom hörnet igen. Efter ca en minut hör jag henne skrika "Neeeej kom tillbaka" o sekunderna senare kommer en liten jack russel i full fart runt hörnet. Försöket att skrämma bort honom gick inge bra så det blev tre varv runt mina ben o sen tillbaks till matte.
När hon precis har krånglat på honom hans koppel igen o ska lyfta upp honom....ja vad händer då, Jo den andra hunden ser sin chans o sticker. Lyckligtvis hade den kopplet på sig, så jag tog tag i det o släpade tillbaka honom till sin ägare. Hon bad så mycket om ursäkt o gick lite skamset vidare. Ha ha ja vilken dag :)

Nu ska jag snart upp o jobba :( Så det är bäst att sussa. Godnatt
alla o sov gott

Inga kommentarer: