11 juli 2009

Semestern är nu slut

Hej hej igen

Nu så har semestern tagit slut och jag har jobbat en vecka som har varit superlugn. Nu är det lördag och ledig helg :) Underbart... Ska inte tillbaka till jobbet fören på tisdag kväll. Då blir det natt på Dlc. Så det blir lite långledigt.

De två sista veckorna på min semester blev ju underbara. Soligt, varmt och en riktig härlig sommarvärme. Trist att det bara varade två veckor :(

Det har hänt lite mer saker i köket. Börjar arta sig fint. Igår var jag och köpte en taklampa så nu kan vi se i köket även när det är mörkt ute ;)

Här om dagen var jag på Fredrikssons Måleributik och shoppade lite. Dom har så mycket fina småsaker. Blev två korgar och ett litet ljusfat. Blev fint på den tomma köksbänken :)

Vi har även köpt ett köksbord. Blev inte ett sådant jag ville ha från början men detta duger bra så länge.Det kostade 900 kr på IKEA för bord+4 stolar, det är ju som hittat. Det fösta jag hade hittat kostade 3000 kr för bord o stolar. Vi kände att vi inte riktigt hade råd med det, och vi ville väldigt gärna ha ett köksbord så...Nu är det lite med hemtrevligt i köket. Var så tomt förut.

Och när vi ändå var inne och köpte köksbord så köpte vi nya handtag oxå. Åhh dom är så fina. Blev en klar förbättring :)

Vår wiskey-soffa har kommit. Så nu står den ihopskruvad och klar ute i trädgården. Synd bara att regnet öser ner så vi inte kan sitta och njuta i den :( Hoppas hoppas solen kommer tillbaka snart!

Ikväll ska vi hem till Frida och Brandin i Kumla. Har inte sett deras hus än så det ska bli så kul :) Vi har köpt världens bästa in flyttningspresent hihi. Tänker inte skriva vad det är utifall någon av dom skulle råka läsa detta innan kvällen. Jag lovar att dom kommer att bli chockade :)
Nu ska jag nog plocka lite och sen börja göra mig iordning för kvällen
På återseende
Kram Mikaela

Inga kommentarer: