05 augusti 2010

8

Nu ska jag berätta för er hur klantig jag har varit.

Söndag den 15 augusti är vi bjudna på dop. Dopet är kl 12 och jag jobbar mellan 9-14. Det funkar ju inte. Det hade heller inte funkat att byta med någon och jobba eftermiddag istället. Hade då börjat 13.45....funkar inte. Fick inte ledigt för det fanns inte folk över, så sista utvägen var att byta med någon som var ledig (och då jobba någon av dennes söndagar istället)

Första personen jag försökte med funkade det för, men sen kom vi på att hon hade inte fått sin veckovila om hon hade jobbat åt mig, så det gick inte.
Nästa person jag försökte med var inte hemma den helgen så hon kunde inte byta.
Sista personen jag frågade, gick med på bytet (jipppiiiee) och vi kom överens om att jag skulle jobba söndag den 22 augusti åt henne. Skitbra deal.

När allt var klappat och klart med personalfördelaren och allt sådant, insåg jag min tabbe.
På vårt schema har vi en period som vi jobbar 7 dagar i streck. Måndag till söndag.....urk säger man när den veckan kommer. Nu har Mikaela varit så duktig att fixa så hon jobbar söndag innan denna monster vecka! Summan av kardemumman är att hon får jobba 8 dagar i streck, söndag till söndag! Bra dealat stumpan!!

Vad gör man inte för att få gå på dop? Haha

Inga kommentarer: