31 mars 2011

Galen start!

Denna dag startade ju inte på bästa sätt om man säger så. Skulle ha haft utbildning på jobbet mellan kl 08.00-16.00. Tyckte att det var så skönt igårkväll att jag hade sovmorgon. (Resten av veckan började jag 06.30) Låg och sov i godan ro imorse när mobilen plötsligt börjar ringa 06.07??????? Skyddat nummer! (det betyder nästan alltid att det är från jobbet) "Vad är det som händer???? Har jag tittat fel? Har jag inte utbildning idag? Men varför ringer dom 7 minuter över 6, när jag isåfall inte börjar fören 06.30? Har någon sett fel på schemat och tror att jag ska jobba nu? Tror de att jag försovit mig?" Tillslut slutade det att ringa innan jag hunnit samla mina tankar, inför att svara. "Var det bara någon som ringde fel? Eller kommer det snart att ringa på hemtelefonen? Varför ringer dom nu????" Tusen tankar till....och ja några sekunder senare, börjar hemtelefonen att ringa! Bara att masa sig upp och svara. Då var det ju från jobbet, min Operativa chef. Kontakledningsstrul i Hallsberg OCH Laxå! Jag var tvungen att hoppa utbildningen idag och istället förstärka upp på info. Det var med tunga steg och suckar jag började min morgon! Men väl här på jobbet så var det inte så farligt. Jag har en bana som har lugnat ner sig ganska så mycket nu. Dessutom jobbar jag bara till 14.00 istället för 16.00 :) Man måste hitta det poritiva i allt haha Ikväll är det tjejmiddag hos Sanna!! Nu var det tre veckor sen sist, så det ska bli jätteskoj. Fia´s lilla Alice ska tydligen vara med :):):) bebismyyyyys :):):)

Inga kommentarer: