24 mars 2011

Preparation







Idag har varit en ganska lugn och skön dag. Kanske lite för lugn egentligen. Det är ju som vanligt med mig, när jag har semester så vill jag ta vara på den på ett vettigt sett. Vill inte bara slösa bort dagar liksom. Denna teori delar jag ju tyvärr inte med Johan. Han skulle gärna "slösa bort" varenda lediga dag om han fick, fast i hans mått mätta är det ju inte att slösa bort, att typ spendera en dag i soffan framför tre filmer. Det är semester för honom. Hur som helst har denna dagen varit lite på gränsen till bortslösad.

Vi har iallafall gjort en mycket rolig grej idag....beställt barnvagn och bilbarnstol :):):) känns helt galet. Har vi beställt barnvagn? Till vadå? Overkligt... Kommer nog inte förstå att det är en bebis på väg in i vårt liv fören den är med här hemma :)

Iallafall så blev det en Brio Happy med liggkorg+sittdel. Liggkorgen blev färgen Classic Svart och sittdelen blev färgen Mixed Svart. Heljutna EVA-hjul och ett svart teleskopchassi :) Ja jag vet att det låter som väldigt mycket svart, MEN jag tycker att den är väldigt fin, och med en svart vagn kan jag pimpa den med massor av färg på filtar och åkpåsar mm.

Bilbarnstolen blev oxå en Brio. Vilken färg tror ni jag tog?? Haha just det, svart :) tänkte faktiskt ta en röd, men när jag såg den i verkligheten så var den inte lika fin som på bilden, och Johan tyckte svart, så då blev det svart :)
Anledningen till att vi beställde så tidigt var att GP's i Kumla (alltså butiken där vi beställde) hade kampanj på både vagn och på barnstol. Vi hade ändå behövt beställa i slutet på maj. Jag tycker att det är skönt att ha det gjort. Behöver jag inte grubbla mer på det :) Vi behöver inte hämta ut grejerna fören ungen är ute, och skulle nått hända får vi pengarna tillbaka! Perfekt!

Nu ska jag snart sova, vet i faan hur det ska gå. Är så däppt i dnäsan och igår hade jag använt nässpray i 10 dagar redan, så nu måste jag hålla upp med det. Aj aj aj....har bara sånt där spray med saltlösning, och det är ju verkligen inte effektivt :( det får bli som det blir, inte mycket att göra!

Imorgon ska jag hem till bästa Frida & Maja :) vi ska luncha på Sveas, antagligen dricka te och mysa massor med Maja :) härligt härligt!!

Sov gott alla

Kramar Mikaela och lilla Pyret i magen <3

Inga kommentarer: