23 mars 2011

Gävle

Idag har jag och Johan gjort en dagsutflykt till Gävle för att hälsa på Malin, Tommy och lilla Tove :)

Vi reste ju självklart med SJ och resan har ju då oxå självklart gått som på räls hela vägen :) inga förseningar. Ska iof inte säga för mycket för as I speak är vi på väg hem! Men jag är övertygad om att det kommer gå bra.

Vi började med att gå till 9an för att äta lunch, jag, Johan, Malin, Tove och Cissi. Mycket mycket bra ställe måste jag säga, som ett litet Kungshallen, olika restauranger och gemensamma sittplatser. Perfekt! Jag slog till på en pizza och det var nog det godaste jag ätit.
Efter det satt vi bara och degade och snackade lite skit.

Efter ett tag blev det dags för Cissi att gå till jobbet, och då följde vi andra med, för jag ville ju se hur fjärren i Gävle ser ut. Dessutom träffa en tredje klasskompis från Ängelholmstiden. Detta var nog det närmaste en reunion vi kommit sen vi examinerades som tågklarerare feb -08 :) väldigt roligt att träffas igen!!

Sen blev det att åka hem till familjen Åhman i Hille för att se hur dom bor. Vilket spännande hus, galna tapeter överallt som var superläckra. Precis som jag hade föreställt mig Malins hem :) Fika och lite Tribond "lite" (alltså det engelska ordet lite) bjöd eftermiddagen på.

När vi skulle hem blev det ju lite småkaos. Halvvägs till stationen så kom min fina Johan på att han glömt sin mobil hemma hos Malin & Tommy (en stor fet djup suck). Bara för Malin att trampa gasen i botten och vända hemåt igen. Men vi hann som tur var, även om jag inte trodde vi skulle överleva bilturen :)

En mycket trevlig dag i Gävle!

Tre saker om dagen:
- Säger Yr.no Sol och +6 grader om Gävle, så betyder det egentligen mulet och kanske +1?

- Min svåger Robban och Tommy är kopior av varandra, bara att en är mörkhårig och den andra blond!

- Biff med thaibasilika på Stockholm central är typ det starkaste jag ätit...blir svettig bara av att tänka på det!! Hua mig

Bjuder på några få bilder jag tog idag! Tack för mig!!



Fina Malin med Tribond i högsta hugg


Tommy/Robban ;) och Johan i bakgrunden. Tommy matar Tove med kräftbollar?! Inte så smaskigt skulle jag tro, men Tove älskade dom :)


Lilla goa trollungen Tove :) har nog aldrig träffat ett så glatt barn :) även om bilden kanske inte visar den underbara sidan av henne :) hon var glad alla andra stunder förutom på detta kort :)

Mikaela

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Hej och GUD vad glad jag blev när jag såg ett inlägg från dig, och att det dessutom hette Gävle och innehöll saker om mig. Och bilder på mig. (Och övrig familj.. hehe). Jätteroligt att ni kom och fint inlägg!

Anonym sa...

Är köket klart?, är nnyfiken på att se hur det blev!. Kan man få se en bild? =)