14 juli 2011

I'm so happy, I'm so glad

Godmorgon!!

Sista dagarna har det verkligen hänt saker här hemma och jag är så glad. Det började med att grannarna tog ner sitt gigantiska Pil(?)-träd i helgen. Det var så stort att det hängde ner över vår tomt lika mycket som över deras. Det värsta var att på våren fick man sopa upp ett ton med gula lurviga saker som ramlat från det där satans trädet...men nu är det borta :) Happy Happy Happy

I tisdags var Emma och Henric här, och Stella förstås. Henric hjälpte oss att såga ner den gigantiska (ja den var också gigantisk) tujan vi hade på framsidan av tomten. Den var så stor och så ful, och jag har stört mig på den sen vi flyttade in...men inte längre för nu är den borta :) Happy Happy Happy

Och så sist men inte minst...igår fixade vi klart i badrummet. Vi slängde ut den äckliga stora duschkabinen, och hängde dit ett duschdraperi istället. Limmade fast en gummilist på golvet och satte upp en ny blandare och nytt duschmunstycke...ett sånt där stort som det känns som man står i ett varmt regn :) Det blev så jäkla bra. Badrummet blev mycket större, luftigare och framförallt frächare!! Happy Happy Happy

Haha jag duschade t o m två gånger igår för det var så skönt :)

I helgen kommer min kusin hit och ska hjälpa till att riva garagedörren, och sätta dit en vanlig entrédörr istället...så snart har det projektet satt igång också. Jag älskar när det händer grejer!!

Just ja...handfatet på övervåningen som har varit trasigt i kanske ett år....ja det blev oxå lagat i tisdags. Detta har varit en helt fantastisk vecka!!!

Nu fattas bara att lilla bebben behagar att komma ut....jag längtar ju såååå efter dig!!!


Mikaela



Inga kommentarer: