22 mars 2012

Hjärt- lungräddning

Godmiddag

Igår på förmiddagen var vi på BVC med lilla skrollan. Vägde, mätte, hörseltest och lite prat om säkerhet i hemmet. Hon växer och utvecklas som hon ska. Hon är en liten tjej, under snittet, men hon följer sin kurva. Jag är ju inte så stor jag heller, så det vore ju konstigt om hon skulle blitt det ;)

Efter det åkte vi till GP's i Kumla och köpte en ny bilbarnstol. Det blev en Akta Graco BeLodgic, röd! Från att ha sett ganska så stor ut i sin förra stol, så blev hon jättepluttig i denna :) Men det är inte så konstigt, den här ska hon kunna ha tills hon väger 25 kg :)

På kvällen fick mormor vara barnvakt, för vi var på Hjärt- lungräddningsutbildning med Röda Korset. Superbra!! Fick lära oss massa nyttigt. Det är ikväll också. Vet inte hur det blir för mig. Låg i feber hela natten, och har haft det hela dagen. Helt däckad!! Tur att Johan är ledig så han kan ta Mia.
Ska försöka följa med för jag vill verkligen inte missa. Ikväll skulle vi prata och lära oss om hur man ska agera om de sätter nått i halsen. Suuuuperviktigt!!!

Nu ska jag fortsätta vila inför kvällen!

Adios!!


Mikaela



Inga kommentarer: