15 april 2011

Rutten helg

(ber om ursäkt direkt för denna klump av text!! Jag skriver det inte såhär, det blir när jag lägger upp inlägget. Något fel på Bloggers sida antagligen) Ligger hemma sjuk :( Kom som en blixt från klar himmel natten mellan onsdag och torsdag. Ingen förvarning eller nått. Feber, och snuvig!! Förjävligt rent ut sagt!! Inte nog med det....denna helg ska Johan på Olympiatravet i Göteborg. Han åkte för en timma sen, och kommer inte hem fören på söndag.Gravid, sjuk och ensam :( Hör ni vad synd det är om mig?? Nej det är inte synd om mig att jag är gravid, det är jag toklycklig över, men att vara sjuk samtidigt och dessutom ensam är ingen toppen kombo.... Jag hade massor roligt planerat i helgen för att jag inte skulle ha så tråkigt när han var borta, men nu känns det som att allt går i kras om jag ska fortsätta må såhär. Det är lite bättre idag än igår, men det är ju verkligen inte bra!! Hoppas att jag är piggare imorgon. Ikväll får mamma och pappa ta hand om mig. I onsdags var vi iallafall på MVC (heter det va?) på kontroll. Hon tog blodprov, blodtryck, mätte magen, och så fick vi lyssna på bebisens hjärtljud :) Har ju fått lite kommentarer om att jag har en så liten mage, men nu har jag fått det bevisat att den är precis så stor/liten som den ska vara. Låg nästan exakt rätt på kurvan. Till och med pyttelite över haha. Så det så!! Hjärtljuden var ju oxå spännande. Oj vad det slog. Har hört att om det ligger under 140/min så är det en kille, och om det är över 140/min så är det en tjej :) Vår bebis hjärtljud var 145/min :) Är det kanske en liten tjej därinne?? Nej jag tror fortfarande att det är en liten kille :) Om någon med barn läses detta får ni gärna kommentera hur det har varit med hjärtljuden på era bebisar i magen. Stämmer teorin jag har hört?? Nej nu blev jag trött av allt skrivande. Håll alla era tummar att jag snart kryar på mig! Orkar inte ligga här hemma sjuk och ensam :( Att bli övergiven är ju tråkigt i vanliga fall, men att vara sjuk oxå.... Nej fy nu ska jag sluta beklaga mig över att han har åkt :) Det är ju bäst att han passar på nu innan pyret kommer ut, för då ska han fan hålla sig hemma ;) Sköt om er och trevlig helg ni som har förutsättningar för en sådan haha Kram från sjukligen Mikaela

3 kommentarer:

FamAndersson sa...

Jag trodde oxå på det där med hjärtljud förut för Alva hade hela tiden högt å dt blev en tjej å Ebbas var alltid låga runt 130-140 så ja trodde dt va en kille men icke ;) Krya på dig gumman! Kram Sanna

Malin sa...

på Tim låg de mellan 137-150/min och med Ebba 140-149/min.
Krya på dej!

Anonym sa...

jag fick en son och hjärtljuden var alltid över 140... så för mig stämde det iaf inte =)