25 april 2011

Vilken känsla

Denna underbara film gick på tv imorse. Missade början, kom nog in någonstans i mitten. Vet inte när jag såg den senast men det var många år sen. Verkligen en bra start på min morgon, nostalgitripp!!! När slutet kom och de två promenerar fram på grusvägen under en knallblå himmel, och sjunger "Fri som en fågel" kom en tsunami av må-bra-känslor i mig. Att en film kan göra så. Blev så glad. Trallade med och ville att den aldrig skulle ta slut :) Gud va töntigt det låter....en barnfilm, men sådan är jag. Galen i barnfilmer!!

Sitter på jobbet och det är väldigt lugnt. Eftersom det är Annandag påsk så är det söndagstrafik, och det är likamed väldigt lite tåg. Iallafall på förmiddagen. Behaglig start på veckan :)

Igårkväll var jag det tröttaste jag någonsin varit tror jag. Vi kom hem runt halv 8 efter att ha varit hos mamma o pappa nästan hela dagen. Vi la oss i soffan, och jag tänkte att jag snart skulle gå och tvätta bort smink och borsta tänderna, så det var gjort, ifall jag blev så trött i soffan och somnar utan att ha gjort det. Dröjde 30 minuter, sen hade jag somnat. Skulle tittat på Fenomen på kanal 5, men det blev inget med. Ca 21.30 segade jag mig upp till sängen och la mig för natten....med smink och allt :) Heeeelt slut!!

Inga kommentarer: