09 maj 2009

Ledsen, arg, besviken & jävligt ensam

Hej

Som man kan förstå av rubriken är jag inte den lyckligast Mikaela just nu.
Vissa kan tycka att jag är larvig och att jag reagerar helt galet, medans någon annan kanske håller med mig...jag tar det från början:

Jag har, som tidigare inlägg redovisar, jobbarhelg. Men fortfarande så hade jag ju ledigt nu på lördagskvällen.
Tidigare i veckan så prel.bokade vi med ett par vänner att vi skulle träffas lördagskväll under lugnare former eftersom jag skulle jobba tidigt lördag.

Igårkväll vid 22,15 så kommer min sambo med meddelandet att han tänker bjuda hem sina kompisar för att titta på trav på dagen, men att det skulle vara klart till 17 så det skulle inte krocka med våra andra planer, möjligtvis överlappa varandra bara lite.
Redan där tyckte jag att det var liiite jobbigt men men, jag sa okej. Gick dessutom med på att skjutsa hem killarna till Kumla sen igen eftersom det skulle drickas öl.

Läget på lördag förmiddag: Får ett sms från våra vänner att de hade glömt att de hade andra planer så det blev inget. Okej...det var ju lugnt, behövde jag inte oroa mig för att det skulle bli dumt om det krockade med varandra.

Slutade jobba 15,00 och gick hem med tanken att jag skulle behöva sysselsätta mig i ca 2 timmar när sambon med kompisar tittade på travet, och att det sen skulle bli en skön hemmakväll med Robinsson och chips kanske :)

Hade lovat att skjutsa mamma & pappa oxå, till en 50 årsfest. Så det drog jag iväg på i gott hopp om att jag snart skulle skjutsa hem de andra oxå.

När jag kommer hem igen så står det en bil utanför huset som jag inte har en aning om vems det var. Väl inne så möter sambon mig och lägger på sin lenaste röst, och säger att han tänkte kanske följa med till Kumla för att spela poker med de andra

öö.........................
Det var typ min reaktion. Ett totalt nedslag!
Fick då veta att den främmande bilen tillhörde tydligen någon j*vla göteborgstjej som hade åkt för att hälsa på en av kompisarna sambon hade hemma. Förlåt.....ska inte kalla henne j*vla göteborgstjej. Har inte ens träffat henne, vet inget om henne. Kanske supertrevlig, vad vet jag. Hälsade inte på henne.

Slutsatsen:
Från att tro att om två timmar ska jag, Johan & Zigge vara hemma själva en lördagskväll, så blev jag istället helt själv med Zigge, nu sittandes hemma i mammas & pappas hus, medans sambon, hans 4 vänner + tjejen sitter hemma i vårt hus och ockuperar dator och tv.

Kul liv.........

Var bara tvungen att få ur mig detta. Håll med eller tyck jag är dum i huvudet. Så här känner jag iallafall och det kan jag inte hjälpa.

Förlåt älskling om du känner dig uthängd eller så men jag var tvungen att få ur mig allt någonstans. Jag älskar dig (trots att jag är lite arg just nu)
Den vännen jag tänkte ringa och prata med har sina egna mycket tyngre bekymmer så jag förstår att hon inte orkade idag. Jag älskar dig ändå S!!

Det var allt..... Nu, SOFFAN

Inga kommentarer: