31 maj 2009

SOL (det enda vettiga ordet som kunde vara överskrift idag)

Helgen har varit strålande :)

I fredags hade jag min andra uppföljning på jobbet. Det var en ganska hektiskt dag med mycket arbeten ute på banan men allt gick bra och jag blev godkänd. Wiii.....helt 100% färdig fjtkl (fjärrtågklarerare) Känns såååå bra.

På kvällen åkte jag och Johan till stationen. Han, för att ta tåget till Stockholm för att titta på trav hela helgen...Elitloppet!
Jag, för att ta tåget till Göteborg och hälsa på storebror. Hade inget bättre för mig så jag tyckte att jag lika gärna kunde åka dit. Har ju fribiljett så det är bara att åka :)

Hemma igen lördag eftermiddag, spenderade jag kvällen hos mammi o pappi. Kräftor stod på menyn...mmmmm

Idag har dom varit här och hjälpt mig lite i trädgården. Det blev lite solande, efter att dom hade gått, tillsammans med boken Män som hatar kvinnor. Var skeptisk till den i början men nu kan jag inte sluta läsa. Vill försöka läsa ut den innan jag ser filmen :)

Nu på eftermiddagen har vi varit och hjälpt mamma o pappa i deras trädgård istället. Sen grillade vi och åt potatisgratäng. Myyy gaaaad va gott det var!!

Veckans mycket lyckade inköp:








Jeansjacka från HM och en rutig klänning från Indiska

Nu blir det film om älsklingen orkar hålla sig vaken. Ser MYCKET tveksamt ut :)
Kram Mikaela

Inga kommentarer: