19 augusti 2009

Svamprensning presentinköp & målning

Igår var Johan, Pappa och Göran (johans pappa) iväg på den årliga svamplockningen. Tror att de kom hem med ungefär 100 liter sammanlagt :) Inte dåligt. Jag fick en ICA-kasse att ta hand om och rensa...så detta ska jag och mina snälla svärmor roa oss med imorgon. Inte roligt men det är ju värt det när man har all den där svampen i frysen sen :)

Idag ska jag forsätta måla min skänk. Ska även in till Marieberg och köpa present till lilla mamma ♥ Hon fyller 50 år på lördag och då blir det fest. Ska bli roligt :) Mattias och Vald kommer hem och ska vara med så HELA familjen kommer att vara samlad. Alltid lika mysigt.

Igår när jag kom hem från jobbet hängde en liten konstig nyckel på min dörr. Det var snälla Kjell som hade varit på auktionskammaren och hämtat en nyckel till min väggklocka som jag fyndade på loppis.
Jag frågade honom om klockan här om dagen om han visste om man kunde få tag på en nyckel där, och han sa, att när han lämnade över auktionskammaren till den nuvarande ägaren, så fanns det en hel glasslåda med sådana nycklar i olika fromer. Så jag skulle åka dit och fråga och hälsa från honom. Men det hann jag aldrig göra för han var så snäll och gjorde åt mig :) Gulligt! Jag blev verkligen superglad, och jag blev ännu gladare när nyckeln passade precis, och jag blev ÄNNU gladare när klockan fungerade efter att jag dragit upp den :) TACK KJELL, du är en stjärna!!

Nu ska målarkläderna på....går inte att sitta här och slöa hela dagen ;)

Inga kommentarer: